清末中国人日本留学生兪大純の出自とその生涯 ─「留日反日」論にも関連して─ The Life and Thought of Yu Dachun -Whether Study Abroad in the Early Meiji-era Japan made the Chinese Students Anti-Japanese or Not- |
1-15 |
呂順長 Shunchang LU |
会計倫理と内部告発 Accounting ethics and whistle-blowing |
17-33 |
原田保秀 Yasuhide HARADA |
障がい者と高齢者に対する自立支援と介護保障における「公平性」に関する一考察 A Study on “Fairness” in the Independence Support and Care Security for the Disabled and Aged |
35-51 |
和田謙一郎 Kenichiro WADA |
職業能力開発制度に関する課題 A Study of the Ability for Occupation Development System |
53-72 |
木村三千世 Michiyo KIMURA |
心理学における性的マイノリティ研究 ─教育への視座─ A Review of Psychological Studies on Sexual Minority: the subject to the education for human sexuality |
73-83 |
上野淳子 Junko UENO |
自立の概念と構造 |
85-107 |
愼英弘 |
地域子育て支援事業に関する一考察 A Study of The Community Support Project for Child Rearing |
109-120 |
長谷範子 Noriko HASE |
ケアワーカーによる情報把握の構造とその関連要因に関する研究 ~施設高齢者の社会環境状況の情報把握に焦点を当てて~ |
121-138 |
笠原幸子 |
聴覚障害ソーシャルワークの専門性・独自性と課題 Technicality and Originality of Social Work with Deaf and Hard of Hearing People and the Task |
139-151 |
原順子 Junko HARA |
青年期の対人関係に関する研究(Ⅳ) −対人関係における対処行動と友人関係、対人不安との関連について− A Study(Ⅳ) of Interpersonal Relationships in Early Adulthood. - social anxiety and coping behavior among friends - |
153-168 |
八木成和 Shigekazu YAGI |
特別活動と民主的リーダーシップの育成について Cultivating Democratic Leadership Extra-Curricularly |
169-192 |
北岡宏章 Hiroaki KITAOKA |
童謡復興運動期の初等科音楽教育理念についての一考察 ─音楽教育者の唱歌および童謡観を手がかりとして─ A Study on the Ideology of Musical Education at Elementary School in the 1920s─1930s ─Mainly referring to Some Music Educators’ Views about Shoka and Doyo─ |
193-206 |
石田陽子 Yoko ISHIDA |
物語教材の表現特性(Ⅲ) ─小学校高学年を中心に─ The Characteristic of Expression in Teaching Materials of the Tale on Fifth and Sixth Grades |
207-220 |
船所武志 Takeshi FUNADOKORO |
西田哲学と保育研究 ─純粋経験と自覚─ Nishida’s Philosophy and the Study of Early Childhood care and Education: Pure Experience and Self-consciousness |
221-232 |
久家英述 Hidenobu KUGA |
保育者養成における「保育実践力」育成のためのカリキュラムの構成と評価 The Design and Effects: Nursery Teacher Training Curriculum of Constructed to Cultivate the “Professional Ability of Nursery Teachers” |
233-253 |
松山由美子 Yumiko MATSUYAMA |
Addressing a Changing Labor Economy in Japan through Integrating Secretarial Education, the YES Program(Basic Skills for Full-Fledged Members of Society), and Business Certification Exams into Universities |
255-268 |
Hiromi MORIYAMA |
ウガンダ・アルバート湖畔の漁撈と生活 ─BMUの導入と石油発見の影響について─ Fishery and Life at the Lake Albert Landing Site:A Special Reference to the Introduction of BMU and Discovery of Oil Resources |
269-301 |
田原範子 Noriko TAHARA |
A SEM Study of Genus Badhamia(Myxomycetes) |
303-314 |
Takami HATANO and Harold W. Keller |
維新期の三方楽所を取り巻く環境 −東儀文均の『楽所日記』に基づく考察─ The status of Gagaku musicians at the early Meiji Restoration days ─Viewed from records in the journal of a gagaku musician, Fuminari Togi─ |
315-342 |
南谷美保 Miho MINAMITANI |
English Language and its Education in Cambodia, a Country in Transition 変革期のカンボジアにおける英語と英語教育 |
343-369 |
Koji IGAWA 井川好二 |
The Great Gatsbyにおける自動車事故 On the Car Accident in The Great Gatsby |
371-381 |
赤松惠子 Keiko AKAMATSU |
Ihab Hassan’s Travelogue to Japan and Paracriticism: Theory and Practice イーハブ・ハッサンの「日本旅行記」とパラクリティシズム |
383-399 |
Keiji OKAZAKI 岡﨑桂二 |
アンドレ・ブルトンの『ナジャ』における超現実のトポロジー ─『ナジャ』におけるトポスのジャック・ラカン的解読─ Topology of the surreality in Nadja of Andre BRETON -Analyze several places in Nadja by the theory of Jacques LACAN- |
401-432 |
加藤彰彦 Akihiko KATOH |
幕末における懐徳堂再興運動 ─並河寒泉日記『居諸録』に基づいて─ |
1-18 |
矢羽野隆男 |
拾遺抄の屏風歌(承前) ─貫之歌以外の詞書の絵の説明─ |
19-47 |
田島智子 |
敬光顕道著『梵網律宗僧戒説』の基礎的研究 "A fundamental study on “The doctrine of Priest-precepts in Bonmoritsu-sect”described by Rev. Kyoko-Kendo" |
49-74 |
藤谷厚生 Atsuo FUJITANI |