題目 |
ページ |
著者 |
清末中国人日本留学生兪大純の出自とその生涯 : 「留日反日」論にも関連して The Life and Thought of Yu Dachun -Whether Study Abroad in the Early Meiji-era Japan made the Chinese Students Anti-Japanese or Not- |
1-15 |
呂 順長 Shunchang LU |
会計倫理と内部告発 Accounting Ethics and Whistle-blowing |
17-33 |
原田 保秀 Yasuhide HARADA |
障がい者と高齢者に対する自立支援と介護保障における「公平性」に関する一考察 A Study on “Fairness” in the Independence Support and Care Security for the Disabled and Aged |
35-51 |
和田 謙一郎 Kenichiro WADA |
職業能力開発制度に関する課題 A Study of the Ability for Occupation Development System |
53-72 |
木村 三千世 Michiyo KIMURA |
心理学における性的マイノリティ研究 : 教育への視座 A Review of Psychological Studies on Sexual Minority: the subject to the education for human sexuality |
73-83 |
上野 淳子 Junko UENO |
自立の概念と構造 |
85-107 |
愼 英弘 |
地域子育て支援事業に関する一考察 A Study of The Community Support Project for Child Rearing |
109-120 |
長谷 範子 Noriko HASE |
ケアワーカーによる情報把握の構造とその関連要因に関する研究 : 施設高齢者の社会環境状況の情報把握に焦点を当てて |
121-138 |
笠原 幸子 |
聴覚障害ソーシャルワークの専門性・独自性と課題 Technicality and Originality of Social Work with Deaf and Hard of Hearing People and the Task |
139-151 |
原 順子 Junko HARA |
青年期の対人関係に関する研究(4) : 対人関係における対処行動と友人関係、対人不安との関連について A Study(4) of Interpersonal Relationships in Early Adulthood. - social anxiety and coping behavior among friends - |
153-168 |
八木 成和 Shigekazu YAGI |
特別活動と民主的リーダーシップの育成について Cultivating Democratic Leadership Extra-Curricularly |
169-192 |
北岡 宏章 Hiroaki KITAOKA |
童謡復興運動期の初等科音楽教育理念についての一考察 : 音楽教育者の唱歌および童謡観を手がかりとして A Study on the Ideology of Musical Education at Elementary School in the 1920s─1930s ──Mainly referring to Some Music Educators’ Views about Shoka and Doyo ── |
193-206 |
石田 陽子 Yoko ISHIDA |
物語教材の表現特性(3) : 小学校高学年を中心に The Characteristic of Expression in Teaching Materials of the Tale on Fifth and Sixth Grades |
207-220 |
船所 武志 Takeshi FUNADOKORO |
西田哲学と保育研究 : 純粋経験と自覚 Nishida’s Philosophy and the Study of Early Childhood care and Education: Pure Experience and Self-consciousness |
221-232 |
久家 英述 Hidenobu KUGA |
保育者養成における「保育実践力」育成のためのカリキュラムの構成と評価 The Design and Effects: Nursery Teacher Training Curriculum of Constructed to Cultivate the “Professional Ability of Nursery Teachers” |
233-253 |
松山 由美子 Yumiko MATSUYAMA |
Addressing a Changing Labor Economy in Japan through Integrating Secretarial Education,the YES Program( Basic Skills for Full-Fledged Members of Society),and Business Certification Exams into Universities |
255-268 |
Hiromi MORIYAMA |
ウガンダ・アルバート湖畔の漁撈と生活 : BMUの導入と石油発見の影響について Fishery and Life at the Lake Albert Landing Site:A Special Reference to the Introduction of BMU and Discovery of Oil Resources |
269-301 |
田原 範子 Noriko TAHARA |
A SEM Study of Genus Badhamia( Myxomycetes) |
303-314 |
Takami HATANO and Harold W. Keller |
維新期の三方楽所を取り巻く環境 : 東儀文均の『楽所日記』に基づく考察 The status of Gagaku musicians at the early Meiji Restoration days ─Viewed from records in the journal of a gagaku musician, Fuminari Togi─ |
315-342 |
南谷 美保 Miho MINAMITANI |
変革期のカンボジアにおける英語と英語教育 English Language and its Education in Cambodia, a Country in Transition |
343-369 |
井川 好二 Koji IGAWA |
The Great Gatsbyにおける自動車事故 On the Car Accident in The Great Gatsby |
371-381 |
赤松 惠子 Keiko AKAMATSU |
イーハブ・ハッサンの「日本旅行記」とパラクリティシズム Ihab Hassan’s Travelogue to Japan and Paracriticism: Theory and Practice |
383-399 |
岡﨑 桂二 Keiji OKAZAKI |
アンドレ・ブルトンの『ナジャ』における超現実のトポロジー : 『ナジャ』におけるトポスのジャック・ラカン的解読 Topology of the surreality in Nadja of Andre BRETON -Analyze several places in Nadja by the theory of Jacques LACAN- |
401-432 |
加藤 彰彦 Akihiko KATOH |
幕末における懐徳堂再興運動 : 並河寒泉日記『居諸録』に基づいて |
1-18 |
矢羽野 隆男 |
拾遺抄の屏風歌(承前) : 貫之歌以外の詞書の絵の説明 |
19-47 |
田島 智子 |
敬光顕道著『梵網律宗僧戒説』の基礎的研究 "A fundamental study on “The doctrine of Priest-precepts in Bonmoritsu-sect”described by Rev. Kyoko-Kendo" |
49-74 |
藤谷 厚生 Atsuo FUJITANI |